Labkotec Oy on monikansallisen Indutrade AB -konsernin Suomessa toimiva tytäryhtiö, joka on keskittynyt mittausratkaisuihin ja niihin liittyviin palveluihin. Yrityksen liikevaihto on n. 14 milj. € ja kasvutavoitteet ovat kovat. Henkilöstömäärä on 50 henkeä. Labkotecin missiona on tuottaa asiakkailleen ratkaisuja, jotka tukevat asiakkaiden pyrkimyksiä kohti vihreämpää ja puhtaampaa tulevaisuutta. Lisätietoja yrityksen tuotteista ja palveluista löydät kotisivultamme.
Tilanne
Pitkäaikaisen talousjohtajamme väistyessä sivuun etsimme nykyaikaista liiketoimintaa ymmärtävää talousjohtajaa toimitusjohtajamme työpariksi. Etsimämme henkilö on dynaaminen kehittäjä, joka hallitsee niin sisäisen kuin ulkoisenkin laskennan, mutta hoitaa myös perusrutiinit.
Tehtävänkuva
Otat taloushallintofunktiomme haltuun, analysoit tilanteen ja laitat prosessit kuntoon. Tutustut strategiaamme ja kehität taloushallintoa siten, että se kykenee tuottamaan liiketoimintamme johtamiseen tarvittavaa dataa. Tämä tulee edellyttämään uusien prosessien luomista ja vanhojen parantamista. Odotuksenamme on, että luot meille nykyaikaisen ja kasvustrategiaamme tukevan taloushallinnon.
Omaan organisaatioosi kuuluu yksi alainen ja tämän lisäksi olet tiettyjen ulkoistettujen palveluiden tuottajan (Accountor) vastuuhenkilönä yrityksessämme. Teet yhteistyötä omistajayhtiömme ja konsernin kanssa taloushallintoon liittyen. Olet johtoryhmämme tärkeä jäsen.
Työnkuvasi tulee painottumaan sisäiseen laskentaan (65%), mutta vastaat myös ulkoisen laskennan prosesseista (35%). Vastuullesi kuuluvat myös kaikki muut taloushallinnon osa-alueet, kuten palkkahallinto (ulkoistettu) ja taloushallintoon liittyvä ohjelmistokehitys.
Odotuksemme
Etsimämme henkilö on dynaaminen taloushallinnon osaaja, joka on valmis ottamaan seuraavan askeleen urallaan. Hänellä on akateeminen taloushallintoon painottunut koulutus joko kauppatieteiden tai tuotantotalouden puolelta. Työkokemusta on kertynyt yli viisi vuotta vaativista taloushallinnon tehtävistä, joissa hän on toiminut sekä sisäisen, että ulkoisen laskennan parissa ja tehnyt tiivistä yhteistyötä liiketoiminnan kanssa.
Olisi loistavaa, jos ymmärtäisit myös tuotantoa harjoittavan yrityksen toimintaa taloushallinto-osaamisen lisäksi. Tämä ei kuitenkaan ole vaatimus, mikäli muu kokemuksesi tukee tehtävässä onnistumista.
Ehdoton vaatimuksemme on, että tunnet nykyaikaisen taloushallinnon ja kykenet kehittämään sitä edelleen. Kokemuksen järjestelmäuudistusprojekteista katsomme eduksi.
Olemme osa kansainvälistä konsernia ja meillä on tytäryhtiö Saksassa, joten sujuva englannin kielen taito on välttämätöntä ja muu kielitaito katsotaan eduksi.
Oikeanlainen koulutus ja kokemus pitää löytyä, mutta viimekädessä valintamme ratkaisee persoonasi ja omat odotuksesi urallesi. Tämä on tehtävä, jossa odotamme useamman vuoden sitoutumista kasvumme tukemiseen. Etsimämme henkilö on sosiaalinen tiimipelaaja, jolla on sopivasti jämäkkyyttä viedä asioita eteenpäin. Muutoksen läpiviennissä on kyettävä antamaan vaatimuksia organisaatiolle ja valvomaan niiden toteutumista. On myös kyettävä haastamaan ja sparraamaan toimitusjohtajaa kasvutavoitteiden saavuttamiseksi.
Tämä on oikeasti loistava työtehtävä ihmiselle, jolla on kehittämishalua, sosiaalisia taitoja, mutta myös sopivasti rauhallisuutta ja pitkäjänteisyyttä. Työajat ovat järkevät ja matkustamista on vähän. Jos löysit itsesi tekstistä ja odotuksistamme niin älä epäröi hakea.
Mitä tarjoamme?
- Itsenäisen kehityspainotteisen työnkuvan kasvuyrityksessä.
- Erittäin kilpailukykyisen peruspalkan ja auton käyttöedun, sekä mahdollisuuden tulospalkkioon.
- Loistavat työkaverit ja esimiehen täyden tuen.
Kiinnostuitko?
Jos et ilmoituksesta tai kotisivuiltamme löytänyt kaikkia vastauksia kysymyksiisi, voit soittaa tehtävän tuntevalle Arespartnersin konsultille Kari Kuosmaselle, p. 040 753 3520.
Lähetäthän hakemuksesi, ansioluettelosi ja palkkapyyntösi viimeistään to 19.1.2023 Arespartnersin verkkosivujen kautta.